Alfa Romeo 6C2500SS Pininfarina
Mimoriadne žiadaný model Super Sport s karosériou Pininfarina, ktorý prešiel dôkladnou renováciou do poslednej skrutky. Auto sa môže hrdo zúčastniť akéhokoľvek Concours d'Elegance či historického Mille Miglia.
Rok výroby: | 1949 |
Výrobca: | Alfa Romeo |
Model: | 6C2500SS |
Typ: | Pininfarina Cabriolet |
Karoséria: | Pininfarina |
Počet vyrobených kusov: | 26 |
Motor: | I6 |
Objem motora: | 2,443 cm³ (149,1 cu in) |
Max. výkon motora pri ot.: | 110 k pri 3200 ot./min |
Max. rýchlosť: | cca. 165 km/h |
Hmotnosť (celková): | 1610 kg |
Brzdy: | Bubnové s posilovačom |
Prevodovka: | Manuálna (4 stupne) |
Auto bolo vyrobené 13. decembra 1949 a kúpené spoločnosťou Soc. An. Italiana Chlorodant z Milána (Taliansko), výrobcom zubných pást. V priebehu ďaľšieho obdobia bolo auto vyvezené do USA, kde ho v roku 1959 kúpil Steve Kramer, zo štátu New York. V tom čase bola podľa amerického registra auto čierne.
Auto neopustilo USA až do roku 2000, kedy ho kúpil Daniel J. Rapley z Connecticutu od ktorého ho kúpil súčasný európsky majiteľ.
Zaujímavosťou je, že hoci sa v Taliansku začalo jazdiť na pravej strane cesty už dávno pred vojnou, mnohí vodiči preferovali pravostranné riadenie, a týkalo sa to predovšetkým drahších áut. Kým Fiat Topolino mal volant vľavo, takmer všetky Afla-Romeo a Lancie mali volant umiestnený vľavo. Niektorí hovoria, že to bolo preto, aby mohli bohatší Taliani vystúpiť priamo na chodník, keďže cesty boli špinavé, ale oveľa bližšie k pravde je fakt, že cesty v Taliansku boli v tých časoch veľmi úzke a pred takúto jazdu bolo benefitom mať volant vpravo - kvôli lepšej kontrole pri vyhýbaní. Štandardné umiestnenie volantu vľavo sa v talianskych autách udomácnilo až s nástupom 60. rokov.
Alfa bola do našej dielne dovezená prevažne v krabiciach, niektoré diely mala na karosérii prilepené lepiacou páskou. Stav auta bol prekvapivo dobrý, najmä vďaka dobrému stavu karosérie a kompletnosti dielov.
Renovácia zahrŕňala kompletnú opravu karosérie, zbrúsenie všetkých vrstiev farby, opravy poškodených častí, renováciu náprav, podvozkových častí, nalakovanie karosérie a rámu. Ďalej sme všetok pôvodný spojovací materiál nazinkovali, všetko potrebné opravili alebo doplnili. Auto dostalo nádherný červený lak tej najvyššej kvality. Čerešničkou na torte je nový krémový interiér a strecha.
Pri celej renovácii sme kládli najväčší dôraz na autentickosť a dobovosť.