Highest standard classic car restoration

SK EN

Alfa Romeo 6C2500SS Pininfarina

ikonka.jpg

Mimoriadne žiadaný model Super Sport s karosériou Pininfarina, ktorý prešiel dôkladnou renováciou do poslednej skrutky. Auto sa môže hrdo zúčastniť akéhokoľvek Concours d'Elegance či historického Mille Miglia.


Rok výroby: 1949
Výrobca: Alfa Romeo
Model: 6C2500SS
Typ: Pininfarina Cabriolet
Karoséria: Pininfarina
Počet vyrobených kusov: 26
Motor: I6
Objem motora: 2,443 cm³  (149,1 cu in)
Max. výkon motora pri ot.: 110 k pri 3200 ot./min
Max. rýchlosť: cca. 165 km/h
Hmotnosť (celková): 1610 kg
Brzdy: Bubnové s posilovačom
Prevodovka: Manuálna (4 stupne)

Auto bolo vyrobené 13. decembra 1949 a kúpené spoločnosťou Soc. An. Italiana Chlorodant z Milána (Taliansko), výrobcom zubných pást. V priebehu ďaľšieho obdobia bolo auto vyvezené do USA, kde ho v roku 1959 kúpil Steve Kramer, zo štátu New York. V tom čase bola podľa amerického registra auto čierne.

Auto neopustilo USA až do roku 2000, kedy ho kúpil Daniel J. Rapley z Connecticutu od ktorého ho kúpil súčasný európsky majiteľ.

 

Zaujímavosťou je, že hoci sa v Taliansku začalo jazdiť na pravej strane cesty už dávno pred vojnou, mnohí vodiči preferovali pravostranné riadenie, a týkalo sa to predovšetkým drahších áut. Kým Fiat Topolino mal volant vľavo, takmer všetky Afla-Romeo a Lancie mali volant umiestnený vľavo. Niektorí hovoria, že to bolo preto, aby mohli bohatší Taliani vystúpiť priamo na chodník, keďže cesty boli špinavé, ale oveľa bližšie k pravde je fakt, že cesty v Taliansku boli v tých časoch veľmi úzke a pred takúto jazdu bolo benefitom mať volant vpravo - kvôli lepšej kontrole pri vyhýbaní. Štandardné umiestnenie volantu vľavo sa v talianskych autách udomácnilo až s nástupom 60. rokov.

Alfa bola do našej dielne dovezená prevažne v krabiciach, niektoré diely mala na karosérii prilepené lepiacou páskou. Stav auta bol prekvapivo dobrý, najmä vďaka dobrému stavu karosérie a kompletnosti dielov.

 

Renovácia zahrŕňala kompletnú opravu karosérie, zbrúsenie všetkých vrstiev farby, opravy poškodených častí, renováciu náprav, podvozkových častí, nalakovanie karosérie a rámu. Ďalej sme všetok pôvodný spojovací materiál nazinkovali, všetko potrebné opravili alebo doplnili. Auto dostalo nádherný červený lak tej najvyššej kvality. Čerešničkou na torte je nový krémový interiér a strecha.

 

Pri celej renovácii sme kládli najväčší dôraz na autentickosť a dobovosť.