Highest standard classic car restoration

SK EN

Delahaye 180 Coupé de Ville (Franay)

ikonka.png

Úžasná šoférska limuzína určená pre štátnikov a tých, ktorí mali v žilách modrú krv. Celkovo sa vyrobilo 18 kusov, avšak takáto limuzína s karosériou coupé de ville vznikla v jedinom exemplári v známej karosárni Franay.


Rok výroby: 1949
Výrobca: Delahaye
Model: 180
Typ: Coupé de ville
Karoséria: Franay
Motor: 6-valcový, zážihový
Objem motora: 4455 cm3
Max. výkon motora pri ot.: 138 k pri 4000 ot/min
Vŕtanie: 94 mm
Zdvih: 107 mm
Váha vozidla: 2200 kg
Dĺžka vozidla: 5700 mm
Šírka vozidla: 1950 mm
Prevodovka: Cotal pre-selector
(poloautomatická)

Auto bolo predstavené na parížskom autosalóne v roku 1949. Je to jeden z posledných automobilov typu coupé de ville realizovaných nielen karosárom Franay, ale aj celkovo. Z tohto veľkého podvozku s rázvorom 3,33 metra bolo vyrobených iba osemnásť kusov. Auto sa predalo až v roku 1953, pričom prvá registrácia bola až v roku 1956. Indície naznačujú, že bolo používané francúzskym atašé v jednej z francúzskych kolónií v Afrike. Na obrázku je v pôvodnom vyhotovení (svetlý lak), ako aj po individuálnej úprave podľa zadania nového majiteľa (tmavý lak).

Delahaye bol dovezený z USA, od majiteľa, ktorý začal auto renovovať. Renovácia nebola zďaleka dotiahnutá do konca, navyše vozidlo stálo posledných takmer 10 rokov bez zásahu.

Auto bolo naložené do kontajnera spolu s asi dvadsiatkou krabíc a loďou prepravené späť do Európy. 

Podľa aktuálnych zistení je auto kompletné, chýba iba pár drobností. Bohužiaľ je karoséria veľmi nahrubo vytmelená. Okrem iného to znamená, že práca bývalého majiteľ vyjde úplne nazmar, keďže jej kvalita je diskutabilná. Vozidlo práve prechádza kompletnou renováciu, počas ktorej bude karoséria opäť očistená až na holý plech.

Delahaye je práve v procese kompletnej renovácie. Najprv je nutné zistiť kompletnosť auta. Prvou fázou je preto skladanie nasucho kvôli inventúre idelov z krabíc. Tak zistíme, či niečo nechýba, čo ako sedí a čo potrebujeme upraviť. Následne sa všetko znovu rozoberie, karoséria sa oddelí od podvozku a všetko sa očistí až na holý plech. Viac si o celej renovácii môžete prečítať v Príbehu Delahaye 180.