Highest standard classic car restoration

SK EN

Citroën 2CV6

IMG_0773.JPG

Nádherné a milé autíčko. Schématická jednoduchosť a dobrá dostupnosť náhradných dielov činila z opravy a renovácie tohto ľudového vehikla príjemné cvičenie. Samotná renovácia spočívala v generálnej oprave motora, náprav, výmene rámu za nový, prečalúnení sedadiel a novom laku v dvoch kontrastných tónoch podľa individuálneho zadania majiteľa.


V roku 1936 dostali konštruktéri Citroënu pod taktovkou geniálneho Andrého Lefèbvra za úlohu skonštruovať ľudové vozidlo, akýsi "dáždnik na štyroch kolesách" - lacný automobil pre farmárov a bežných ľudí, ktorý si doposiaľ nemohli dovoliť osobný automobil. Základnou premisou zadania bolo vytvoriť bezkonkurenčne lacný automobil, ktorý by odviezol štyroch ľudí a náklad 50 kilogramov s pružením tak mäkkým, aby sa nerozbili vajíčka pri jazde na nespevnenej poľnej ceste. Spotreba sa mala pohybovať okolo troch litrov a maximálna rýchlosť by mala atakovať 60 km/h. 

Hoci druhá svetová vojna pozdržala vývoj, v roku 1948 sa predstavil širokej verejnosti na Parížskom autosalóne.

 

2CV alebo 3CV? Meno 2CV sa odvíja od daňovej triedy, kam 2CV spadalo. Bola to najnižšia daňová trieda, pretože sa odvíjala od zdvihového objemu motora 375 ccm. Zobrazený model mal však už motor s obsahom 602 ccm. Paradoxne tým už spadal vo svojej dobe do daňovej kategórie 3CV, takže jeho označenie je v podstate nepresné. Túto zaujímavosť neuvádza žiadna literatúra a aj my sme ju vydolovali až po pracnom oboznámení sa s dobovým daňovým systémom vo Francúzsku.

 

V produkcii sa kačena udržala obdivuhodných 42 rokov.

2CV6 je v podstate veľmi jednoduché auto. Jednému mechanikovi trvalo jeho kompletné rozobratie menej ako 4 hodiny. Len pre zaujímavosť, svetový rekord v rozobratí a opätovnom zložení 2CV činí 2 hodiny a 6 minút.