Highest standard classic car restoration

SK EN

1951 Cadillac série 62

ikonka.jpg

Tento krásavec prešiel kompletnou renováciou, v rámci ktorej bol rozobratý do poslednej skrutky. Všetky diely boli dôsledne opravené alebo vymenené. Cadillac dostal nový čierny lak, všetky chrómy boli prechrómované, interiér prečalúnený a celá elektroinštalácia vymenená. Vďaka tejto nákladnej oprave patrí dnes medzi najlepšie exempláre svojho druhu.


Rok výroby: 1951
Výrobca: Cadillac
Model: Series 62
Motor: V8
Objem motora: 5424 cm³ (331 cu in)
Max. výkon motora pri ot.: 160 k pri 3800 ot/min
Vŕtanie: 97 mm
Zdvih: 92 mm
Váha vozidla: 1820 kg
Dĺžka vozidla: 5372 mm
Šírka vozidla: 2035 mm
Rázvor: 3099 mm
Prevodovka: Automatická - Hydramatic (4 stupne)

Automobil bol zakúpený na Slovensku od prominentného zberateľa klasických Cadillakov. Jeho prvým majiteľom bol však údajne istý kalifornský obchodník. Tomu slúžil 15 rokov, počas ktorých na ňom nabehal úctyhodných 200 tisíc míľ. Nasledujúci majiteľ prestriekal pôvodný zelený lak na čierny. Auto následne nebolo príliš používané, a to ani po tom, čo sa začiatkom deväťdesiatych rokov ocitlo v Európe. 

Cadillac sa pravidelne zúčastňuje stretnutí veteránov a rally v rámci Čiech a Slovenska, kde často získava ocenenia najmä vďaka špičkovej renovácii. Pozornosť na seba strháva predovšetkým svojím leskom. Môže za to obrovská plocha nových chrómov a predovšetkým vysokolesknúci sa lak, ktorého lesk sa dosiahol nasledovným postupom: po vyhladení karosérie sa naniesla základná farba (tekutý striekaný tmel, ľudovo nazývaný špricgit). Nasledovalo brúsenie. Potom lesklá vrstva, aby sa odhalili nerovnosti na základe odrazu svetla a zrkadlenia, a to predovšetkým na veľkej zaoblenej streche. Brúsenie. Prvá vrstva. Brúsenie. Druhá vrstva. Brúsenie. Tretia vrstva. Tu už sa sotva dá hovoriť o brúsení, bolo to skôr nežné hladkanie brúsnym papierom s hrubosťou (alebo skôr jemnosťou) 6000. Na to sa už naniesla finálna vrstva lesklého bezfarebného laku. Výsledok je skutočne strhujúci.