Talbot T26 Record Coupé de Ville Saoutchik
Talbot T26 Record Coupé de Ville by Saoutchik
Rok výroby: | 1948 |
Výrobca: | Talbot-Lago |
Model: | T26 Record Sport |
Typ: | Coupe de Ville |
Karoséria: | Carrosserie J. Saoutchik |
Počet vyrobených kusov: | 1 |
Motor: | R6 |
Karburátor: | 3x Zenith-Stromberg |
Objem motora: | 4482 cm³ |
Max. výkon motora pri ot.: | 190 k pri 4500 ot./min |
Brzdy: | Bubnové |
Prevodovka: | Wilson s predvoliteľom (4 stupne) |
Automobil sa verejnosti predstavil na parížskom autosalóne v roku 1950, kde vyhral prvú cenu - Le Grand Prix du Salon. Obdivoval ho aj vtedajší francúzsky prezident Vincent Auriol - na fotkách nižšie je to ten pán v okuliaroch. Unikátny dizajn majstra Saoutchika bol výborne spárovaný so 4,5-litrovým šesťválcom, ktorý počas vojny skonštruoval Anthony Lago. Výkon 170 koní ho koncom 40. rokov radil medzi výkonné športové automobily. Prvou majiteľkou bola švajčiarska aristokratka, neskôr sa Talbot dostal do Spojených štátov, kde zotrval až kým ho neodkúpil náš klient. Auto sa teda po desaťročiach konečne vrátilo naspäť do "rodnej" Európy.
Po príchode do našej dielne bolo auto relatívne kompletné, no nie v práve najlepšom stave. Pôvodne posuvná strecha bola zavarená, pravé dvere odpadávali, interiér bol zdecimovaný počasím a hlodavcami. Zákazník si želal, aby Talbot vyzeral po renovácii tak, ako vyšiel z dielne Jacquesa Saoutchika.
Renovácia auta bola kompletná, s absolútnym dôrazom na dobovosť, t.j. použité materiály aj technológie. Karoséria bola kompletne obrúsená až na holý plech, opravená a dokonale nalakovaná, pričom sme použili tie isté odtiene farieb, ako pri uvedení na Parížskom autosalóne v roku 1950.
Motor bol rozobratý do posledného piestneho krúžku, skontrolovaný, nutné komponenty ako piesty a rozvody boli vymenené.
Všetky chrómové diely a ozdobné prvky boli namontované skúšobne ešte pred samotným lakovaním, aby sa dosiahlo dokonalé zladenie.
Interiér je kompletne nový, ale s použitím dobových materiálov.
Auto bolo prehliadnuté svetoznámym historikom na vozidlá Talbot Lago a karosára J. Saoutchika, pánom Petrom M. Larsenom, pričom dostalo 100/100 bodov.